سیستم مدیریت محتوا چیست؟

نوشته شده توسط , ۴ بهمن ۱۳۸۹

سیستم مدیریت محتوا یا نرم افزار مدیریت محتوا که بعضا به آن نرم افزار مدیریت وب سایت نیز می گویند، نرم افزاری است که به مدیر سایت امکان راه اندازی، نگهداری و به روز رسانی وب سایت خود را می دهد.

در واقع با استفاده از سیستم مدیریت محتوا، مدیر سایت بدون دانش فنی طراحی وب سایت، خواهد توانست محتوا شامل متن، عکس و چند رسانه را در سایت خود ایجاد نموده، ویرایش کند و یا حذف نماید. امروزه تقریبا تمام وب سایت های بزرگ و پربازدید جهان، برای طراحی سایت و یا مدیریت وب سایت خود، از سیستم مدیریت محتوا استفاده می نمایند.

استفاده از سیستم مدیریت محتوا برای وب سایت هایی که باید در بازه های زمانی خاصی به روز شوند مانند وب سایت شرکت ها و سازمان ها، امری اجتناب ناپذیر است زیرا در میان مدت باعث کاهش چشمگیر هزینه های نگهداری وب سایت می شود. ضمن اینکه بازدهی وب سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت اطلاعات خود استفاده می کنند، به مراتب بالاتر از سایت های ایستا یا استاتیک بوده و موجب افزایش درآمد شرکت ها و سازمان ها می شود.

فرق سایت پویا و ایستا

نوشته شده توسط , ۴ بهمن ۱۳۸۹

سایت استاتیک یا ایستا وب سایتی است که به صورت HTML ساده طراحی می شود و به روز رسانی آن نیاز به داشتن دانش طراحی وب می باشد. سایت داینامیک یا پویا، سایتی است که توسط یک نرم افزار مدیریت محتوا کنترل می شود و به روز رسانی آن بسیار ساده تر از سایت های ایستا می باشد. عمده تفاوت های سایت داینامیک با سایت استاتیک را می توان در فهرست زیر مشاهده نمود: ادامه‎ی 'فرق سایت پویا و ایستا'»

پورتال چیست؟

دیدگاه دیدگاه‌ها خاموش
نوشته شده توسط , ۴ بهمن ۱۳۸۹

پورتال به معنی دریچه و درگاه است و در مفهوم اینترنتی منظور صفحه وبی است که امکان دسترسی آسان را به کاربر جهت اعلام خواسته هایش می دهد. درواقع پورتال درگاهی است که کاربر را وارد دنیایی از اطلاعات مورد نظر می نمایند. به عبارت دیگر سیستم های ترکیبی هستند که پیدا کردن اطلاعات را برای کاربران آسانتر می نمایند.
ادامه‎ی 'پورتال چیست؟'»

سئو چیست؟

نوشته شده توسط , ۴ بهمن ۱۳۸۹

چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.

بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد.

علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.

موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد.

یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند.

هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود.

بازدیدهای ورودی سایت

نوشته شده توسط , ۴ دی ۱۳۸۹

بازدیدهای یک سایت مهمترین بخش ان است و همانند خونی که در رگهای جاندار جریان دارد و به ان جان می بخشد میماند, مخصوصا که اگر ان سایت, تجاری باشد. و نقش ما اینست که با ایجاد بسترهایی مناسب برای بازدیدهای هر چه بیشتراز سایت کار خونسازی وهدایت ان در رگهای سایت را برعهده بگیریم (خون,خونسازی: مثال جالبیست نه؟ شاید هم مضحک! ولی عین واقعیت است) والبته اطلاع از راه های افزایش بازدید ,کار مهم والزامی میباشد, وتشخیص اینکه کدام راه بهتر وباصرفه تر است شاید کمی دشوار بنظر برسد ولی در عوض اگر بتونیم تشخیص بدیم, در واقع توانسته ام نقشمان را به خوبی اجرا کنیم.در زیر چند راه و روش افزایش بازدید از سایت همراه با مدت زمان و تعداد بازدیدها را بیان میکنم البته این را متذکر میشوم که تعداد بازدید های روشهای زیر ممکن است برای بعضی سایت ها نتیجه ای عکس این را داشته باشد ولی در کل برای بیشتر وب سایت ها صدق میکند.

۱- تبلیغ رایگان در فروم ها,همون امضای زیر پستهامون (نتیجه بازدیدها : دائمی/ خیلی کم)
۲- تبلیغ پولی در سایت های پر بازدید, از طریق بنرها (نتیجه بازدیدها : کوتاه مدت/ متوسط)
۳- تبادل لینک با سایتهای هممحتوا و پربازدید (نتیجه بازدیدها : بلند مدت/ کم)
۴- تبادل لینک با سایتهای غیر هممحتوا وپربازدید (نتیجه بازدیدها : بلند مدت/ خیلی کم)
۵- ارسال ایمیلهای انبوه و به شرط معتبر بودن انها (نتیجه بازدیدها : موقت/ زیاد)
۶- بهینه سازی سایت برای موتورهای جسنجو (نتیجه بازدیدها : دائمی / خیلی زیاد)

سخنی کوتا در مورد بهینه سازی سایت

نوشته شده توسط , ۲۸ آذر ۱۳۸۹

ایا بهینه سازی سایت فقط قرار داد کلمات کلیدی در تگهایی از جمله title heading , description, و… است؟ ایا واقعا با این کارها می شه یک سایت رو به صفحه اول موتورهای جستجو اورد؟ ایا تکنیکهایی سئوکه از ان حرف میزنند فقط این روشهاست؟ درسته که روشها که ذکر شد پایه ی اصول بهینه سازی هستند ولی چیزی که مهمتره انتخاب نوع کلمات کلیدی که باید روی انها کار بشه و در تگهای مهم ومحتوا قرار بگیرند ,تعداد کلمات کلیدی برای هر صفحه,تعداد تکرار هر یک از این کلمات,محل قرار گیری انها در محتوا و… مثلا برای اتنخاب اصلی ترین کلمه کلیدی برای سایت ما کدام یک از کلمات طراحی سایت و طراحی وب سایت مهمتره؟ خوب روشنه که اگه سایت رو برای کلمه طراحی سایت بهینه سازی کنیم تنها برای یک کلمه بهینه کریم در صورتی که اگه برای کلمه طراحی وب سایت بهینه سازی کنیم در واقع برای سه کلمه ی طراحی وب , طراحی سایت و طراحی وب سایت بهینه کرده ایم. و اما سخن اخر ومهمتر این که قدمت یا طول عمر یک دامنه,لینکهای ورودی از سایت های هممحتوا  و به روز بودن مهمترین پارامترهای هستند که در رتبه سایت در موتورهای جستجو تاثیر دارند.

تکنیکهای طراحی وب سایت

نوشته شده توسط , ۲۱ آذر ۱۳۸۹

در اینجا قصد داریم چند تکنیک یا روش طراحی سایت به سبک وب ۲ را معرفی کنیم که بیشتر طراحان حرفه ای  و از جمله گروه وبسام از انها در طراحی سایت های خود استفاده میکنند. ولی متاسفانه اینگونه روشها که جذاب ترین وجدیدترین تکنیکها در طراحی سایت های به اصتلاح وب ۲ هستند در کارهای ( طراحی سایت )شرکتهای ایرانی کمتر مشاهده و مورد استفاده قرار میگیرند. در زیر چند نمونه از این روشها را ذکر میکنیم. ادامه‎ی 'تکنیکهای طراحی وب سایت'»

کمپوزسیون درطراحی گرافیک سایت

نوشته شده توسط , ۱۷ آذر ۱۳۸۹

ظاهر ونمای سایت اگر طبق اصول طراحی شود به غیر از جنبه ی زیبای در هدایت و راهنمایی کاربر برای رسیدن به هدف یا موضوع اصلی خود که در سایت به دنبال ان میباشد کمک شایانی میکند. دراین اینجا به بیان اصول ترکیب بندی یا به اصتلاح کمپوزسیون ,عناصر گرافیکی در طراحی وب سایت میپردازیم. ادامه‎ی 'کمپوزسیون درطراحی گرافیک سایت'»

نکاتی کوچک ونه کم اهمیت در طراحی سایت

نوشته شده توسط , ۱۶ آذر ۱۳۸۹

۱-      در طراحی وب سایت باید صفحه علاوه بر هماهنگی با فعالیتها یکپارچگی طراحی صفحات هم رعایت شود تا کاربر هنگام مشاهد ه صفحات وب بداند در کدام سایت قراردارد. در عین حال طراحی صفحه سایت باید بگونه ای باشد تا تغییر رزولیشن  در صفحه تغییری در زیبایی و خوانایی صفحه ندهد و همچنین تغییر سایز مرورگر باعث پنهانسازی اطلاعات و از بین بردن هارمونی صفحه نگردد که این امر باعث کاهش خوانایی صفحه می گردد.

۲-      تصاویر استفاده شده در وب سایت باید از نوع Gif  و Jpeg باشد بطوریکه علاوه بر آنکه حجم تصویر در حالت کلی کم می گردد  از کیفیت تصاویر تا جائیکه برای چشم قابل تشخیص است کم نگردد. همچنین باید نوع تصاویر در کلیه مرورگر  ها قابل رویت باشد. علاوه بر آن در صورتیکه این تصاویر جهت بیان اطلاعی بکار می رود و جنبه تزئینی ندارد همانند نمودارها بهتر است از یک بند انگشتی به همراه یک توضیح مختصر در کنار آنها در نظر گرفته شود تا تنها کاربرانی که مایل به مطالعه این تصاویر هستند بار این صفحات را تحمل کنند که این امر خود باعث کم شدن زمان انتظار برای مشاهده این تصاویر می گردد. ادامه‎ی 'نکاتی کوچک ونه کم اهمیت در طراحی سایت'»

۳بعد اصلی در طراحی وب سایت

دیدگاه دیدگاه‌ها خاموش
نوشته شده توسط , ۱۵ آذر ۱۳۸۹

طراحی وب سایت حرفه ای به چه معناست؟ ویا وجه تمایزات سایت معمولی با یک سایت حرفه ای چیه؟ به جرات میتوان گفت یا شاید نظر ما اینگونه باشد که سه مولفه یا بعد اصلی درطراحی سایت میتواند این دو را از هم متمایز سازد که در زیر به معرفی هرکدام خواهیم پرداخت واینکه چرا ما باید این سه اصل را رعایت کنیم ویا اهمیت انها به چه اندازه می باشد ودر کل برای ما مزایا وسودی خواهند داشت؟ ادامه‎ی '۳بعد اصلی در طراحی وب سایت'»

پوسته ی پانوراما ساخته شده توسط Themocracy و آماده شده برای وردپرس فارسی توسط websam